'TOTS SOM UN EQUIP', La campaña de la FCF para el futbol territorial catalan.

09/04/2019

EL CEF Gironés Sabat asiste a la presentación representado por Marcel Santaló.

La iniciativa, que se aplicará a partir de la próxima temporada, pretende potenciar y fomentar el fútbol y fútbol sala amateur catalán a través de diferentes medidas y ayudas.

La Federació Catalana de Futbol ha presentat aquest dilluns a l’INEFC de Barcelona la nova campanya ‘Tots som un equip’. L’objectiu del projecte és impulsar i promocionar el futbol i futbol sala amateur català a partir de la temporada 2019-2020, amb una inversió d’1.150.000 euros en el primer curs i continuïtat en el temps. 752 persones del futbol català han assistit a la gala que ha donat el tret de sortida a la iniciativa, dirigida a un total de 936 clubs de les categories de Primera, Segona, Tercera i Quarta Catalana en futbol.

Amb una posada en escena espectacular, simulant un estadi amb les grades plenes, un ampli terreny de joc i una pantalla gegant animada, l’FCF ha presentat el logotip de la campanya ‘Tots som un equip’, il·lustrat a través del xoc de mans entre dos futbolistes rivals, amb el futbol com a nexe d’unió entre jugadors i equips rivals. Alhora, l’acte ha comptat amb la participació de presidents, jugadors, entrenadors i periodistes del futbol català, entre d’altres. A la vegada, s’ha produït la projecció del nou espot promocional de la campanya, i tampoc ha faltat la tradicional rifa de la mitja part.

A continuació, el Secretari General de l’Esport i de l’Activitat Física, Gerard Figueras, ha manifestat que  “la Federació Catalana de Futbol és un referent en l’impuls de campanyes per millorar el futbol català. Com #Orgullosa, segur que aquesta nova iniciativa serà molt productiva. És important promocionar i fomentar el futbol amateur, que té un pes molt rellevant en la societat catalana. De fet, el futbol és l’esport més practicat a Catalunya i amb iniciatives com aquesta encara serà més poderós”.

Per la seva banda, el mànager del programa HatTrick UEFA, Denis Bastari, ha reconegut que “sense el futbol base i amateur, el futbol professional no podria existir. Per aquest motiu, considero que aquest projecte que impulsa l’FCF és realment interessant i enriquidor. Tot el que sigui sumar esforços per potenciar la salut del futbol em sembla extraordinari. Com no podia ser d’una altra manera, donem el nostre suport a l’FCF de cara al llançament d’aquesta campanya”.

 

Afavorir el pas de juvenil a amateur i reduir les targetes

La campanya ‘Tots som un equip’, que neix com a continuació de la resta de campanyes engegades per l’FCF, en especial ‘Joc net’ i ‘Respecte’, tindrà com a eixos principals afavorir el pas de juvenil a amateur i la reducció del nombre d’amonestacions per partit, entre d’altres. En aquest sentit, s’establiran diverses bonificacions econòmiques, pel que respecta a la quota d’inscripció, la Mutualitat, el rebut arbitral, el quilometratge o ajut en material esportiu, i es crearà un premi remunerat per als dos equips amb menys targetes de cada grup.

El projecte també incidirà en la creació de conjunts de base, el foment de la pràctica esportiva saludable i el compliment normatiu per part dels clubs, amb la corresponent visibilitat del futbol  i el futbol sala amateur en els mitjans de comunicació, i de la mateixa campanya amb la pancarta de salutació inicial en els partits que es disputin en tots els camps, pistes i pavellons poliesportius.

 

Presentació del nou model de pilota oficial amb la senyera

L’acte, a la vegada, ha guardat diverses sorpreses, com la presentació dels nous models de pilota oficial del futbol i el futbol sala amateur per a la pròxima temporada, la Futcat i la Futsal. Totes dues lluiran el patrocini de la marca institucional EsportCat, i la principal, de futbol onze, tindrà els colors de la senyera, amb quatre barres vermelles a sobre de fons groc i un disseny innovador i atractiu, coincidint amb l’arrencada de la campanya ‘Tots som un equip’ per a potenciar el futbol territorial català.

A la presentació hi ha assistit el president de l’FCF, Joan Soteras, acompanyat pels membres de la sevaJunta Directiva; el Secretari General de l’Esport i de l’Activitat Física, Gerard Figueras; el futbolista del Girona FC, Aday Benítez; el mànager del programa HatTrick UEFA, Denis Bastari; la responsable de formació del departament d’Integritat de la RFEF i coordinadora de l’Eurocopa 2020, Carmen Valverde; la diputada del Parlament de Catalunya, Anna Caula; i la diputada d’Esports de la Diputació de Barcelona, Maite Fandos; entre altres.

 

Eixos i Objectius:

 

  • Foment del futbol base incentivant la creació d’equips en categories de formació.
  • Foment del futbol en adults joves que deixen el futbol un cop finalitzada la seva etapa de Juvenil.
  • Foment de les campanyes ‘Joc Net’ i ‘Respecte’.
  • Foment de la pràctica esportiva segura i saludable.
  • Foment de la gestió responsable i millorar el grau de compliment normatiu de les entitats esportives.
  • Visibilitat del futbol i futbol sala català amateur: retransmissions en directe de partits de Primera Catalana i de l’LCFS a l’FCF TV.
  • Disposar d’un equip dependent o filial en categories de futbol base, en compliment del reglament.
  • Tenir progressivament una major presència de jugadors sub 23. S’establiran incentius econòmics en la quota de la Mutualitat Catalana de Futbolistes.
  • Foment de les campanyes ‘Joc Net’ i ‘Respecte’:
    • Complir amb el procediment de salutació inicial i final del partit.
    • Exhibir la nova pancarta de la campanya ‘Tots som un equip’ i aquelles pancartes que determini l’FCF.
    • Competir amb la pilota oficial que llueix els lemes de les campanyes.
    • Adherir-se al Codi Ètic i fer accions de difusió d’aquest.
    • Inscriure tècnics titulats amb la formació requerida reglamentàriament.
  • Premi Joc Net:
    • S’establiran compensacions addicionals per aquells clubs que practiquin un joc més net (menys amonestacions i expulsions).
  • Foment de la pràctica esportiva segura i saludable. Tots els jugadors inscrits hauran de tenir el reconeixement mèdic en vigor i pagada la quota de la Mutualitat Catalana de Futbolistes.

Línies d’ajuda addicionals per aquells clubs que acreditin haver realitzat inversions per cardioprotegir la instal·lació esportiva i de manteniment de la superfície de joc. Millora del grau de compliment de les entitats esportives, amb l’assessorament per part de l’FCF:

    • Tenir la junta directiva correctament inscrita en el Registre d’entitats esportives de la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física.
    • No tenir obligacions pendents amb la Hisenda Pública ni amb la Seguretat Social.
    • No tenir deutes federatius.
    • Que els tècnics estiguin en contacte amb menors disposin del certificat negatiu de delictes sexuals.